تضمینی نیست خودروی پیش‌فروش شده به دست مصرف‌کننده برسد
 

 یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که افزایش تولید خودرو می‌تواند به کاهش قیمت و تنظیم بازار خودرو کمک کند؛ چرا که بخش عمده‌ای از افزایش قیمت در ماه‌های گذشته به کاهش عرضه مرتبط بوده است.

سید محمد بیاتیان با اشاره به اقدام اخیر شرکت‌های خودروساز در پیش‌فروش خودرو، اظهار کرد: معمولا پیش‌فروش خودرو باعث می‌شود که خودرو به دست افراد ذی‌حق و مصرف‌کننده نرسد زیرا عرضه خودرو به صورت پیش‌فروش محدود است و یک عده افراد خاصی در سایت‌ها ثبت‌نام می‌کنند، خودرو به دست آنها می‌رسد و در نتیجه این دلالان هستند که بازار را تنظیم می‌کنند پس تضمینی نیست که خودروی پیش‌فروش به دست مصرف‌کننده برسد.

وی افزود: اگر نظارت دقیق‌تری بر پیش‌فروش خودرو صورت گیرد مثل بازار مسکن که با پیش‌بینی وام، بازار سیاه وام را از بین بردند، با این تمهید بازار تنظیم خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: به گفته نجم‌الدین مدیرعامل ایران خودرو، با اعلام پیش‌فروش رانا و 206 در بازار، قیمت این خودروها دو سه میلیون کاهش یافته است. پس مطمئنا اگر خودرو به بازار عرضه شود قیمت‌ها پایین خواهد آمد زیرا عرضه و تقاضا در یک سطح قرار می‌گیرد و این وضع نابسامان قدری بهتر خواهد شد.

بیاتیان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از افزایش قیمت خودرو به عدم عرضه آن مربوط بوده، تصریح کرد: خودروسازها تعهداتی به مردم داشتند که به آن عمل نکردند. امروز هم همچنان تقاضا در بازار بسیار زیاد است که شاید هم کاذب باشد اما به دلیل اینکه عرضه خودرو در بازار وجود نداشته این امر باعث نابسامانی بازار خودرو شده که به نظر می‌رسد با افزایش تولید این نابسامانی حل خواهد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تاکید بر لزوم کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی، اظهار کرد: اگر خودروهای خارجی که در سطح خودروهای داخل هستند تعرفه کمتری برای واردات‌شان به کشور داشته باشند بازار رقابتی می‌شود و علاوه بر وجود خودروی تولید داخل در بازار، خودروسازان ملزم و مجبور به ارتقای کیفیت خواهند شد که این به نفع مصرف‌کننده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 248
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 790
بازدید ماه : 12977
بازدید کل : 462691
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2